søndag den 21. juni 2015

Kuk Kuk

Synes det er lidt svært at få hul på bloggen igen. Mange gange har jeg tænkt på, jeg skriver lige et indlæg… Men kommer bare ikke rigtig i gang igen.

Nu vil jeg hoppe på vognen igen.

I weekenden syede jeg dinosaurus leggings til børnebørnene.

 

I sommers (det er jo næsten et år siden) fik jeg en nye overlock og symaskine. De gamle maskiner var slidt op! Men min gamle symaskine købte jeg da jeg var 18 år, så den havde rundet de 30 år plus et par løse.  Så det blev en fin ny en.

- Hvad var det i grunden jeg skulle købe. Min gamle maskine havde nogle få pyntestiklinger, men jeg brugte dem sjældent. Så jeg blev vejledet til at købe en enkelt maskine, uden for meget dikkedar, som jeg alligevel ikke ville få brugt.

På min overlock havde jeg knækket undergriberen (Metaltræthed) og jeg ville i grunden gerne have haft den lavet. Men det var ikke muligt at finde reservedelene. Så jeg fik også en overlock.

Og så har jeg faktisk ikke syet noget hele efteråret. (brugte tiden på min far).

Nu skulle det være. Bare det at tråde den nye overlock. Ja, jeg var et fjols og kom til at trække en undertråd igennem uden at have bundet en ny tråd i. Frem med brugsanvisningen.

Men det lykkes!

Nu skal jeg bare arbejde lidt med trådspændingen på symaskine. Men det skal nok komme.
Og jeg ser fremad… Har købt stof til flere leggings.

 God uge til jer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.