tirsdag den 6. december 2011

Hjemmegjort

Da vores datter var en lillepige (hun er årgang 87) syede jeg disse julemus, et par i filt og et par i stof, som hun kunne lege med. Stofmusene er nu flyttet til næste generation sammen med en nissefamilie i strik.



Et år lavede jeg nissepar som sad i en halmring. Og året efter lavede jeg uldnisser. Uldnisser har jeg lavet en masse af. Nogle har jeg givet væk i små gaver. De var lavet parvis, mand og kone. De skulle kigge forelsket på hinanden ;-)

Nogle år efter lavede jeg nisser med figurtråd og tubestrik.


Nu var datteren med og vi lavede trylledejsnisser. Jeg har en familie hængende i entreen.



Så var der mange år hvor jeg ikke rigtig lavede nogle nisser. Og nu arbejder jeg på et par Tilda nisser, men det går kun langsomt frem. Gad vide hvilken jul De bliver færdige.

Y God 6. december til jer

2 kommentarer:

  1. Jeg er bare slet ikke til nisser, men jeg kan bestemt godt se, det er nogle fine eksemplarer, du har lavet. Meget kreativt. :-)

    Specielt julemusene er kære!

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  2. Jeg har ikke ret mange fremme. Så skifter jeg lidt ud. Jeg er vist mest til lys og hygge.... Men et par nisser hører sig til hos os :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.