søndag den 11. december 2011

Gør det selv pindtræ

Jeg har i en Tilda-bog set et træ med tværpinde på, til at hænge pynt på. Ville egentlig lave sådan et træ, men fik en ide til at lave træet af grene.


En potte
Et par grene
Søm
Ler
Mos
Pynt
Evt. stjerne

Sav en gren af i den højde du ønsker træet, læg 5-8 cm til.
Sav 4- 5 grene til i forskellige længder, mine grene er ca. 5-7 længere for hver gren.
Søm grenene på stammen.
Kom leret i en potte og tryk stammen 5-8 cm ned i leret.
Pynt leret med mos.
Træet er nu klar til pynt.

Y God 3. søndag i advent

2 kommentarer:

  1. Så fint :-)

    Jeg lavede et tilsvarende træ for 5-6 år siden. Jeg skulle bruge noget til ophæng af ornamenter på et julemaked, og flikkede et sådan træ sammen. Og jeg har det endnu. ;-)

    God søndag!

    SvarSlet
  2. Hvor sjovt:-) Overvejer at hænge glaskugler på træet. Jeg kan godt lide når jeg kan skifte lidt rundt på pynten.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.