onsdag den 19. september 2012

Frysepuntet....!!!

Ned til frysepunktet….. Nej. Det har jeg ikke tid til!

Natten mellem lørdag og søndag, siges det at det kan blive ned til frysepunktet.

-Det er noget skidt. Drivhuset er fyldt af tomater, auberginer og peberfrugter (som er ved at få fine farver). Køkkenhaven står med bønner, rødder og masser af krydderurter, som skal bruges i pesto og urtesalt.

Squashen er lige begyndt at give frugter (Planterne tog skade af regnen, da de blev plantet ud).

Hindbærrene står med store frugter.

Nej. Jeg har ikke brug for at det bliver koldt nu!

De grønne tomater skal plukkes ned og pakkes enkeltvis, i avispapir og lægges i mørke bokse. Husk at kigge til dem en gang hver uge, hvis en af dem skulle mugne eller skal spises.

Persillen og basilikummen skal blandt andet laves i pesto.

Måske et par stearinlys i drivhuset kan redde lidt…..

Nu vil jeg nyde solen, indtil jeg skal til halvårs fødselsdag hos Silkepigen.

God aften til jer.

1 kommentar:

  1. Hej Hanne!
    Det er alt for tidligt, jeg er heller ikke klar til så meget kulde.
    Tillykke med Silkepigen :-)
    Knus.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.